-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49393 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

سير مراحل توجه به قرآن كريم كه سيره پيامبر اكرم(ص) هم بر اساس آن تنظيم شده كدام است؟
عبارت است از: قرائت، تدبر، معرفت، عمل، نشر، تبليغ و مانند آن. يعني خداوند هم دستور به تلاوت قرآن كه عبادت لفظي است ميدهد: «فاقَرءوا ما تَيسّر مِن القرآن» مزّمّل/20، و هم سفارش به تدبر در معاني آن كه عبادت فكري است ميكند: «كِتاب أَنزلناه اِليك مبارك لِيدَّبّروا اياته و لِيَتذّكر أُلوا الأَلباب» ص/29 و هم معتقد شدن به معارف آن را كه عبادت قلبي است و هم به عمل كردن كه عبادت جوارحي است توصيه ميكند، زيرا رابط مستقيم بين مبدأ و معاد، قرآن كريم است كه از مبدأ شروع و به معاد ختم ميشود.

بنابر اين سالك صراط مستقيم بايد همراه قرآن از مبدأ شناسي شروع كند تا به لقاء الله باريابد و چوه سير از مبدأ تا منتها و جمع اين معارف بدون رهبري و هدايت قرآن كريم ميسور نيست، خداوند سبحان ميفرمايد: «اِنَّ هذا القران يَهدي للتي هي أقوم» اسراء/9. اگر كتاب ديگري معادل قرآن كريم توان رهبري سالكان كوي حق را ميداشت خداوند سبحان وصف مزبور را اختصاص به قرآن نميداد. بنابر اين كتابي ديگر همتاي قرآن كريم يافت نميشود تا گفته شود فرقي بين قرآن و ديگر كتابها در قرائت و مانند آن نيست. اين نكته، از فرمان الهي به استماع، انصاف و سكوت در هنگام قرائت قرآن كريم نيز به خوبي استفاده ميشود: «واذا قُرئ القران فاستَمعِوا له و أَنصِتوا لَعلكم تُرحمَون» اعراف/204، و راز آن اين است كه مستمع در برابر حق محض قرار گرفته است.

: آية الله جوادي آملي
تفسير موضوعي قرآن كريم ج 9 (سيرة رسول اكرم در قرآن)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.